reklama

Tak sme si zabehali...

Uplynulá sobota bola úplne výnimočná...na udalosti. Aj keď zubaté slnko bojovalo s neodchádzajúcou zimou, nijak to neohrozilo dve kľúčové podujatia, vďaka ktorým Bratislava po zime ožila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
A tak sme behali...
A tak sme behali... (zdroj: archiv)



Jedným bol Dobrý trh na Panenskej, úplne super vec. Keď už desiaty status na sociálnej sieti pri rannej káve propagoval toto podujatie fotkami rôznych sladkostí a dobrôt, neodololala som, obula túlavé tenisky a vybrala sa na miesto činu.
Aj keď mi Panenská ulica kolo obeda silno pripomínala hustotou nakupujúcich a rozličného tvaru na meter štvrcový trh v Zakopanom, táto akcia sa mi náramne páčila.
Stánky so všakovanými vecami, potrebnými aj nepotrebnými, zaplnili centrum Bratislavy a vytvorili tak z nenápadnej a bežnej ulice objekt túžob nákupov a hlavne foto tutorial pre fotografov. Tých tam bolo požehnane, a chvíľami som si pripadala ako na foto workshope. Samozrejme neodolala som ani ja, retro stánky, moravské koláče, best of best klobásy a antikvariáty v popredí polorozpadnutých budov,nasvietené jarnýmslnkom pôsobili maximálne neodolateľne a fotogenicky. Až doma som zistila že na jednej z fotiek som odfotila kamošku, tiež-zanietenú fotografku, v akcii, ako fotí...
Túto akciu som vyhodnotila ako úspešnú, podľa toho ako sa nedalo predierať davom. Jej atmosféru narušili len Čierni anjeli, ktorí poctivo odťahovali autá na Kozej ako počas pracovného týždňa. Už teraz sa teším na pokračovanie Dobrého trhu, o mesiac na Jakubovom námestí, kde sa predstavia poctivé farmárske špeciality. Môj vzácny úlovok, 4 moravské svadobné koláče som zjedla ešte po ceste domov, ako glukózový základ na poobedňajší beh.
Tak super ako sobota začala, tak aj pokračovala...poobedňajším behom.
Na behoch milujem tú neuveriteľnú priateľskú atmosféru, adrenalín a eufóriu bežeckých nadšencov, bez ohľadu na počasie, teplotu a ročné obdobie. Keď moderátor spolu s davom odčíta posledných desať sekúnd pred štartom, pištol vystrelí a mega dav sa začne ako dym posúvať cez mesto...Nevidím, nepočujem, nevnímam...bežím čo to dá, väčšinou s oveľa lepším časom ako počas tréningov.
No a keď človek dobehne do cieľa, a je úplne jedno či behal 5km, 10km, štafetu alebo polmaratón, príde neskutočná úľava, radosť a hrdosť. Hrdosť na to, že to človek dal, nad rámec svojich síl, v nekresťanskom počasí a s vypätím všetkých síl. A samozrejme klobúk dole pred všetkými čo dali celých 42 kilometrov.
A čo ma najviac dostalo? Sledovať v cieli odhodlanie toľkých ľudí behať, urobiť niečo pre svoje zdravie, nesedieť doma pri compe. Bolo dojímavé vidieť štyri asi-päťdesiatničky dobehnúť do cieľa 5km behu držiac sa za ruky, alebo matku s asi-sedemročnou dcérou alebo dvoch malých rovesníkov ktorí sa nato dali a dali to až do cieľa.
Vždy keď trénujem poteší ma každý okolobežiaci (aj keby bežal len na autobus:) a mám pocit že ich počet neustále rastie,
Na základe empirických skúseností, že beh eliminuje stres a vyplavuje endorfíny by tento vzrastajúci trend mal znamenať, že čoraz viac ľudí v našom okolí nájde životnú rovnováhu a bude pozitívne naladených. Osobne sa na to už veľmi teším :)
Mimi Šramová

Miriam Sramova

Miriam Sramova

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Marketingová manažérka, matka a gazdinka, zanietená športovkyňa a fotografka, fanúšička všetkého pekného, dobrého, farebného a pozitívneho. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu